vrijdag 20 augustus 2010

het lage licht: Broers




Onder leiding van regisseur Minnekus de Groot, tekstschrijfster Willy Hilverda en dramaturg Kees Deenik, ben ik bezig met een  voorstelling genaamd ‘Broers’, samen met Benjamin Murck


In grote lijnen gaat ‘Broers’ over de stroeve communicatie tussen twee broers. Waarom een stroeve communicatie? Eén van de twee broers is doof en de ander wil zich daar niet aan aanpassen.
De rol van de horende broer Mark wordt vertolkt door Benjamin Murck,  
(hij kent de doventaal niet zo goed, dat maakt hem juist extra interessant!.) 
ik vertolk de rol van dove broer Timo, aangezien ben ik echt doof, maar ik gebruik de gehoorapparaat, en kan beetje horen, zoals de klappen, of roepen..
Dit maakt het project ontzettend interessant. 
We hebben inmiddels twee bijeenkomsten gehad om elkaar beter te leren kennen en het klikt PAM (goed). Er is een tolk. zij zal de de stemtolk en de tolk met de handen praten, dubbel rollen hehe
er is ook filmpje gemaakt, je kan het zien op youtube:
                        
http://www.youtube.com/watch?v=fSUgmJnIi_k


We spelen de voorstelling op 27 november in de grote zaal van het O.T. (Onafhankelijk Toneel) in Rotterdam. 
Ook is er op dit moment sprake van een aantal voorstellingen in Marokko via het Marokkofonds ter gelegenheid van een Internationale bijeenkomst in het teken van doven- en gebarentaal. ik hoop van harte dat ze "JA"gaan zeggen!

We zullen daarnaast ook een aantal dovenscholen in het Atlas-gebergte aandoen.
Hopelijk komen al deze plannen rond.


tot de volgende Blogs!

1 opmerking: